FANDOM

Daniel Pesina

Daniel Pesina

Daniel Pesina (ur. 1 grudnia 1959 w Chicago) odtwórca roli Johnnego Cage'a w Mortal Kombat i Mortal Kombat II, również wcielił się w postać: Reptile'a, Scorpion'a i Sub-Zero w pierwszej i drugiej odsłonie cyklu (włącznie z ukrytymi postaciami: Noob Saibot i Smoke). Pesina opuścił Midway w 1994 ze względu na naruszenie praw autorskich.

Dalsze losy Edytuj

Po zwolnieniu z Midway, próbował współpracować z innymi studiami tworzącymi bijatyki lecz nic z tego konkretnego nie wychodziło. Po porażce BloodStorm, Daniel i Jego brat Carlos (odtwórca roli Raiden'a) współpracowali z Data East przy produkcji Tattoo Assassins, która nigdy nie wyszła na automaty. W 1995 Pesina i inny aktorzy, którzy brali udział przy produkcji Mortal Kombat Ho Sung Pak, Katalin Zamiar i Dr. Phillip Ahn, M.D. pojawili się w grze Thea Realm Fighters tworzonej wyłącznie na Atari Jaguar, lecz nie została nigdy wypuszczona.

Pesina wystąpił w filmie Wojownicze Żółwie Ninja II: Tajemnica szlamu jako żołnierz klanu Foot. Pojawił się również w filmie Księga Mieczy, w którym zagrali też: Ho Sung Pak, Katalin Zamiar i Richard Divizio. Wcielił się w postać zabójcy, który miał zlikwidować głównego bohatera.

Daniel i Carlos pojawili się w komedii o tematyce gier komputerowych o tytule Press Start z 2007 roku. Postać grana przez Daniela zwie się Sasori co po japońsku znaczy skorpion.

Od 2004 roku, Daniel Pesina jest nauczycielem w szkole Wushuguan w Chicago.