FANDOM

WERSJA: KANONICZNA NIEKANONICZNA GALERIA POSTACI

John Carlton, lepiej znany Johnny Cage, jest gwiazdą filmową oraz mistrzem sztuk walki w serii gier Mortal Kombat. Cage jest jednym z pierwszych wojowników debiutujących w grze Mortal Kombat.

O JohnnymEdytuj

Johnny był starszą gwiazdą Hollywood i chciał odzyskać z powrotem swoją sławę. Pierwotnie Cage przybył na pierwszy turniej aby rozwinąć swoje waleczne umiejętności oraz zaimponować krytykom, którzy uważali że, Johnny jest nikim więcej niż zwykłym aktorem. Ostatecznie Cage stał się jednym z najwaleczniejszych obrońców Ziemskiego Wymiaru. Choć czasami popada w swój dawny sposób bycia egoistą i materialistą, zawsze był odważny i lojalny dla wojowników z Earthrealm.

WyglądEdytuj

Cage

Nowy wygląd Johnnego

Johnny stylizowany jest na typowego, amerykańskiego bohatera kina akcji. Naga, muskularna budowa, sportowe spodnie, trampki oraz okulary przeciwsłoneczne stanowią jego stały kostium. W pierwszej części upodobniony został o aktora Jean-Claude Van Damme, później jego wygląd uległ lekkiej metamorfozie. Jego alternatywnym kostiumem jest czarny garnitur.

W nowej historii Johnny nosi podobny strój, z tą różnicą że teraz posiada tatuaż "Johnny" na klatce piersiowej. Jego alternatywnym strojem jest błękitny garnitur. Podczas walki z Shinnokiem jego strój uległ większym zmianom. Zaczął nosić bojówki oraz kamizelkę. W późniejszym okresie dołączono mu koszulkę z kapturem.

HistoriaEdytuj

Oryginalna linia czasowaEdytuj

Mortal KombatEdytuj

Johnny Cage Zdecydował się wziąć udział w turnieju Mortal Kombat, aby udowodnić sobie, że jest wojownikiem. Udał się na statek, którym miał dopłynąć na wyspę Shang Tsunga wraz ze swym agentem i sekretarzem. Obaj bali się o jego bezpieczeństwo, jednak Cage powiedział że, nikt go nawet nie dotknie. Po dotarciu na wyspę był nękany przez lidera Czarnego Smoka - Kano oraz jego sojuszników. Otrzymał wsparcie od mnicha z Shaolin - Liu Kanga, który pokonał bandytów. Oswobodzony Cage zaatakował Kano i pokonał go. Potem połączył zawiązał sojusz z Liu Kangiem oraz Sonyą Blade - członkiniom Amerykańskich Sił Specjalnych. Po porażce Shang Tsunga, Raiden umieścił Johnnego na łodzi, należącej do Sił Specjalnych. Tam został on przesłuchany przez majora Jacksona Briggsa na temat miejsca pobytu Sonyi. Cage opowiedział o turnieju, lecz Jax nie uwierzył mu. Po zwolnieniu Johnny nakręcił film Mortal Kombat bazujący na jego przygodach.

Mortal Kombat IIEdytuj

Po otrzymaniu od Sonyi zapisu nagrania, Jax zdał sobie sprawę, że Cage nie kłamał. Wybrał się do niego osobiście aby go przeprosić. Wkrótce po tym, Johnny kręcił reklamę, podczas której został zaatakowany przez Shang Tsunga i jego armię. Zostałby pokonany, gdyby nie szybka pomoc majora Briggsa. Następnie dwójka dołączyła do wojowników Ziemskiego Wymiaru w walce z najeźdźcami z Pozaświata. W tym czasie pojawił się Raiden kończąc walkę poprzez ogłoszenie nowego turnieju. Armia ziemian zwyciężyła dzięki Liu Kangowi, który ostatecznie pokonał imperatora Shao Kahna.

Mortal Kombat: TrilogyEdytuj

Po porażce z rąk Liu Kanga, Shao Kahn zaatakował Ziemski Wymiar, w celu przejęcia go siłą. W tym czasie Johnny zginął z rąk Motaro, jednak jego dusza nie mogła wznieść się na wyższy poziom egzystencji i powróciła do ciała. Cage dołączył do wojowników walczących przeciwko armii Kahna.

Mortal Kombat 4Edytuj

Po klęsce Shao Kahna, dusza Johnnego Caga mogła swobodnie odejść. Aktor patrzył z nieba na ziemskie wydarzenia, a także atak upadłego boga - Shinnoka. Postanowił poprosić Raidena, aby ten przywrócił go do żywych. Po klęsce Shinnoka, Johnny pozostał na Ziemii.

Mortal Kombat: Deadly AllianceEdytuj

Jakiś czas później Cage został poproszony przez Raidena o pomoc w walce z Zabójczym Przymierzem. Johnny, widząc w tym okazję stworzenia pomysłu na film, zgodził się. Po przybyciu na wyspę dowiedział się o śmierci Liu Kanga, w związku z czym ruszył pomóc przyjaciołom.

Mortal Kombat: DeceptionEdytuj

Cage został zabity podczas ostatecznego ataku Zabójczego Przymierza. Wkrótce jednak został wskrzeszony przez Onage i wtrącony do jego niewoli. Wydostał się dzięki pomocy Liu Kanga i Ermaca.

Mortal Kombat: ArmageddonEdytuj

Johnny Cage zaczął otrzymywać wizje Shinnoka tworzącego portale w różnych światach. Zaniepokojony ruszył odwiedzić te tereny by potwierdzić swoje wizje. Znalazł on dowody na obecność upadłego boga. Decydując się podjąć jakieś kroki, w kolejnych wizjach zobaczył że, kolejnym celem będzie wyspa Shang Tsunga. Gdy tam przybył zobaczył jak Shinnok i Quan Chi przejmują fortecę Shao Kahna siłą. Postanowił ich zaatakować, jednak po krótkiej walce z Shinnokiem, upadły bóg uciekł.

Wkrótce potem Cage dołączył do ziemskich wojowników w bitwie Armageddonu, gdzie zginął wraz z innymi.

Nowa linia czasowaEdytuj

Mortal KombatEdytuj

Cage2011

Cage na turnieju Mortal Kombat

Gdy Johnny przybył na pierwszy turniej spotkał Sonyę Blade do której starał się uderzyć. Jego zaloty zostały przerwane przez Shang Tsunga, który nakazał mu walczyć z Reptilem, a następnie z Baraką. Cage pokonał obu zawodników (myśląc że są oni aktorami). Tsung kazał mu dobić Barakę, co Johnny odebrał jako żart. Szybko zdał sobie sprawę z powagi sytuacji i odmówił wykończenia przeciwnika. Następnie spotkał Raidena i Liu Kanga którzy starali się go nakłonić do walki w obronie Ziemi. Johnny uznał że, ratuje Świat tylko w filmach i przerywając rozmowę pobiegł za Sonyą.

Po dogonieniu Sonyi, Cage stara łsię flirtować z nią dalej, jednak ta poirytowana jego zachowaniem zaatakowała go. Johnny szybko dał sobie radę z agentką, jednak nie zauważył zbliżającego się Kano, który zrzucił go z mostu. Cage zdołał chwycić się krawędzi i uratować Sonye przed bandytą. W ten sposób zyskał wdzięczność i szacunek agentki. Wkrótce po tym oboje przyłączają się do Raidena.

Niedługo potem Shang Tsung zaaranżował pojedynek pomiędzy Jonhnnym i Cyraxem, który Cage przegrał. Wojownik Lin Kuei darował mu życie, a Johnny został wyeliminowany z turnieju. Po pokonaniu Tsunga przez Liu Kanga, Cage pogratulował mu wygranej. Niedługo później brał udział podczas ceremonii w akademii Wu Shi, która wkrótce została zaatakowana przez Tarkatan. Podczas tego ataku Jax stracił przytomność. Po przebudzeniu dowiedział się od Caga o porwaniu Sonyi. Ziemianie ruszyli do Pozaświata no kolejny turniej.

CiekawostkiEdytuj

  • Swoje imię zawdzięcza Johnowi Carltonowi - programiście midway.
  • Pierwotnie miał nazywać się Michael Grimm.
  • Johnny był pierwszą postacią zaprogramowaną w grze, ale ostatnią, która otrzymała własne fatality.
  • W grze Mortal Kombat X posiada on skórkę, z fikcyjnego filmu Ninja Mime.

GaleriaEdytuj