FANDOM

Kung Lao (功老) to mnich Shaolin i członek organizacji Biały Lotus, który po śmierci z rąk Shao Kahna został wskrzeszony przez Quan Chiego i teraz służy Czeluściom. Swój debiut zaliczył w grze Mortal Kombat II.

WyglądEdytuj

Kung Lao nosi na głowie kapelusz którego używa w walce. Ma naramienniki i napierśnik w kolorze czarnym. Posiada czerwony pas i niebieskie spodnie. Nosi czarne buty. Jest rozbudowany i ciemnowłosy.

Wygląd w MKX Edytuj

Kung Lao w MKX pochodzi z czeluści gdyż w poprzedniej został wskrzeszony przez Quan Chi. Ma pomarańczowe oczy, skórę nieumarłego, szare włosy, bródkę oraz jest bardziej umięśniony. Nosi czarne ubranie i inny, ostrzejszy kapelusz. Stracił także uczucia. Zależy mu na oswobodzeniu Shinnok'a i ma zamiar pomóc mu w jego misji.

HistoriaEdytuj

Były mnich Shaolin i członek społeczeństwa Biały Lotus, ostatni potomek wielkiego Kung Lao, który został pokonany 500 lat temu przez Goro. Zdając sobie sprawę z zagrożenia ze strony Pozaświata. przyłącza się do Liu Kanga by wziąć udział w Turnieju Shao Kahna. Jego plan modernizacji Tajnego Bractwa Białego Lotosu legł w gruzach za sprawą inwazji armii Zaświatów. Jako jeden z Wybranych, Lao musi posłużyć się wszystkimi swymi umiejętnościami, aby zniszczyć Shao Kahna. Plan ponownego uformowania Stowarzyszenia Białego Lotosu musiał zostać odłożony na pózniej. Kung Lao po raz kolejny stanął u boku Liu Kanga, aby razem z przyjacielem móc zniszczyć Shao Kahna.

Wielu myślało, że Lao nie przeżył ataku imperatora. Tak naprawdę po pokonaniu Shao Kahna rozpoczął nowe życie, bez przemocy i cierpień zgodnie z przekazaniami jego przodków. Lecz kiedy dowiedział się od przyjaciół o nowym zagrożeniu ze strony Shinnoka i Goro, Kung Lao jeszcze raz stanął do walki. Był Pierwszym który znalazł ciało Liu Kanga. Wraz z swoim mentorem Bo' Rai Cho ruszyli do Pozaświata aby zabić Shang Tsunga. Został przez niego zabity a potem wszkrzeszony przez Onagę aby mu służył. Odzyskał świadomość dzięki Ermacowi. Wraz z Fujin pokonał Mrocznego Raidena i zombie Liu Kanga w Mortal Kombat Armageddon. Dołączył do sił światła i został zabity przez Shinnoka.

CiekawostkiEdytuj

  • Znak na jego kostiumie oznacza wojsko, waleczność lub sztuki walki.
  • Jest reinkarnacją duszy Wielkiego Kung Lao zabitego 500 lat wcześniej przez Goro.
  • Jego kapelusz został zainspirowany przez postać Uuba kuba z doragon boruy.

Style WalkiEdytuj

  • Shaolin Fist
  • Mantis
  • Pałasz