FANDOM

Mortal Kombat: Shaolin Monks - gra przygodowo-zręcznościowa z serii Mortal Kombat. Wszystkie wydarzenia są prezentowane z perspektywy trzecioosobowej.

Fabuła Edytuj

Główna fabuła przypomina w większym stopniu rozrywkę z drugiej części. Kung Lao, Johnny Cage, Sub-Zero i Sonya Blade staczają ciężki pojedynek z Baraką, Reptile'm, Scorpionem i Kano w pałacu Shung Tsunga, który siedząc na tronie obserwuje walkę. Przybywa nagle Liu Kang, zaś Shung Tsung wysyła swoich strażników, którzy jednak łatwo przegrywają. Sam staje w szranki z mistrzem Shaolin. Jednak Shung Tsung ze względu na starość i nie używania dusz jako serum długowieczności jest bardzo słaby i przegrywa. Nagle przychodzi Goro i zaczyna walczyć z Liu Kangiem, a do niego dołączają inni Ziemianie. Podczas walki świątynia się zawala, Shung Tsung tworzy portal i ucieka z kreaturami, i wtedy przybywa Raiden i każe uciekać. Wszyscy uciekają, po czym Liu Kang i Kung Lao we dwójkę zamierza przemierzyc wiele dróg i przeciwników i pokonać samego imperatora Pozaświata - Shao Kahna.

Postacie Edytuj

Pozytywni Edytuj

Główni: Edytuj

  • Liu Kang - jeden z dwóch bohaterów. Doświadczony wojownik Shaolin, włada ogniem i jest najbardziej zdolnym mistrzem sztuk walk. Przyjaźni się z Kung Lao i jest zauroczony w Kitanie. Posiada 10 Fatality i po 2 Multility.
  • Kung Lao - jeden z bohaterów. Razem z Liu Kangiem - swoim przyjacielem - dąży do pokonania Shao Kahna. Posiada magiczny kapelusz z ostrzem, którym może rzucać we wrogów i ranić ich. Posiada po 10 Fatality i 2 Multility.

Poboczni: Edytuj

  • Raiden - starszy bóg, władający mocą gromu. Jest mentorem Liu Kanga i Kung Lao, a także głównym opiekunem ziemskich wojowników.
  • Johnny Cage - aktor i gwiazdor. Włada tajemniczą mocą, dzięki czemu miota zielonymi kulami i kopniakami. Arogancki i samolubny, lecz dobry z niego przyjaciel i wojownik. Posiada po 3 Fatality.
  • Sub-Zero - ninja Lin Kuei. Odwieczny wróg Scorpiona. Włada magią lodu. Współpracuje z obrońcami Ziemi. Posiada 2 Fatality.
  • Kitana - księżniczka Edenii i rzekoma córka Shao Kahna. Początkowo jest wrogiem dwóch bohaterów, także po śmierci swojej przyjaciółki Jade, potem współpracuje dla Ziemskich Wojowników. Posiada 2 Fatality. Zauroczona w Liu Kangu.
  • Sonya Blade - członkini sił specjalnych. Jest bardzo akrobatyczna. Zamierza zabić Kano, za śmierć swego współpracownika. Zostaje uratowana przez Jaxa, Liu Kanga i Kung Lao, ze szponów Kano.
  • Jackson "Jax" Briggs - Major i członek Sił Specjalnych. Bardzo silny. Pomaga bohaterom w walce z Kano.

Wrogowie: Edytuj

Główni: Edytuj

  • Shao Kahn - imperator wymiaru Outword i najpotężniejszy jego mieszkaniec. Niezwykle silny; posiada moc miotania eterycznymi broniami (włoczniami), a także walczy przy pomocy młota. Jest ostatnim i najpotężniejszym bossem. Został pokonany przez Liu Kanga/Kung Lao, a Raiden zamienił go w kamień, zostając zniszczonym przez dwóch mnichów. Posiada jedno fatality.
  • Shang Tsung - zdradziecki czarnoksiężnik. Dzięki duszom pokonanych wrogów zyskuje młodą cerę. Na początku gry stary, zostaje pokonany przez Liu Kanga, po czym ucieka. Potem odmlodzony pojawia się przed końcem gry, jako ciężki boss. Zostaje pokonany i ginie przez Liu Kanga/Kung Lao. Posiada 1 fatality.

Poboczni: Edytuj

  • Kintaro - przedostatni przeciwnik. Dziki Shokan, przypominający tygrysa, który posiada ogromną siłę. Ginie przez Liu Kanga/Kung Lao. Posiada tylko jedno wykończenie.
  • Kano - brutalny człowiek bez oka. Chce dorwać i zabić Sonye. Walczy za pomocą noży. Ginie zabity przez platformę, do której wrzuca go Jax. Posiada jedno wykończenie.
  • Ermac - duch-ninja stworzony z dusz. Posiada moc telekinezy; nie należy go lekceważyć. Sam ginie, przygnieciony fragmentami filaru. Ma jedno wykończenie.
  • Scorpion - początkowo człowiek, potem piekielny demon. Włada ogniem i potrafi wystrzeliwac kunai z obu rąk. Posiada trzy fatality. Zostaje utopiony w lawie.
  • Goro - shokan. Bardzo silny, dzięki czterema ramionami. Zostaje zabity zielonym wykopem Johnny'ego Cage. Posiada jedno wykończenie.
  • Baraka - tarkatan, który sieje postach swoimi wysuwanymi z rąk ostrzami. Zostaje rozniesiony na kawałki przez dusze martwych mnichów z Shaolin. Posiada 4 wykończenia.
  • Reptile - ludzki gad, należący do wyginionej rasy zatterów. Potrafi pluć kwasem i stać się niewidzialnym. Zostaje zabity przez Liu Kanga/Kung Lao. Posiada 4 wykończenia.
  • Jade - przyjaciółka Kitany. Pierwsza przeciwniczka, która razem z Mileeną zamierzają zabić mnichów z Shaolin. Włada kosturem i bumerangiem. Umiera, przez ostrza said Mileeny. Posiada razem z Mileeną jedno Fatality.
  • Mileena - pół człowiek, pół tarkatan. Walczy ostrzami sai. Wraz z Jade zamierza zabić mnichów z Shaolin. Ginie przez kostur Jade. Wraz z Jade posiada jedno Fatality.

Edytuj