FANDOM

Informacje Nowa historia Oryginalna historia Galeria

Przed Mortal KombatEdytuj

Raiden był protektorem Ziemi od niepamiętnych czasów. Walczył z Shinnokiem, upadłym bogiem który chciał nią rządzić, w bitwie która zagrażała Wymiarowi Ziemskiemu. Ofiarami tej wojny była rasa Saurian (należał do niej Reptile). Ci którzy przeżyli uciekli do świata nazwanego przez nich Zaterra.

Z pomocą starszych bogów, Raiden pokonał Shinnoka. Pozbawiając go amuletu (źródła jego boskiej mocy), Raiden wygnał upadłego boga do Czeluści. Artefakt został zaś ukryty w sekretnej lokalizacji - Świątyni Żywiołów, wybudowanej w górach Nepalu. Raiden przydzielił czterech strażników by strzegli amuletu - bogów: wiatru (Fujin), Ognia, Wody i Ziemi.

Mortal Kombat Mythologies: Sub-ZeroEdytuj

Gdy miliony lat później Sub-Zero wykradł amulet dla Quan Chiego, Raiden pojawił się przed nim. Tłumacząc mu że, amulet tak naprawdę służy do uwolnienia Shinnoka, poprosił go oddanie amuletu. Bi-Han wykonał polecenie eliminując tymczasowo zagrożenie ze strony upadłego boga.

Mortal KombatEdytuj

Jakiś czas później Raiden został zaproszony na turniej Shang Tsunga. Zdając sobie sprawę z zagrożenia dla Ziemskiego Wymiaru, bóg piorunów zebrał grupę ziemian walczących w jego obronie.

Mortal Kombat II Edytuj

Raiden był zadowolony z tego, że Liu Kang zwyciężył turniej. Jednak jego szczęście nie było długie gdyż armia tarkatanów wraz z ich dowódcą Baraką zniszczyli klasztor Shaolin i wymordowali wszystkich. Zdenerwowany Raiden otrzymuje wraz z Liu Kangiem i Johnnym Cage'em otrzymują zaproszenie od Shao Kahna na nowy turniej. Wiedząc że to pułapka na zawodników ziemi Raiden z drużyną wstępują do turnieju.

Mortal Kombat III Edytuj

Raiden nie mógł walczyć gdyż jego moc nie działał w realiach połączenia ziemi i zaświatów. Jednak chciał żeby inni bohaterowie walczyli. Byli to Liu Kang, Kung Lao, Sonya, Jax, Nightwolf, Stryker i Kabal. Konflikt zakończył się kiedy Liu Kang pokonał impeatora. Efekt połączenia zniknął więc Raiden znów mógł pojawiać się na ziemi

Mortal Kombat 4 Edytuj

Raiden otrzymał wiadomość od starszych bogów, że Shinnok uciekł z czeluści. Bóg piorunów wraz z Kai'em, Liu Kangiem i Johnnym Cage'em. Raiden dzielnie stawiał czoło armiom upadłego boga do momentu, gdy Liu Kang pokonał Shinnoka. Zmęczony bóg gromu wybrał nowego opiekuna ziemi- swego przyjaciela Fujina.

Mortal Kombat: Deadly Alliance Edytuj

Gdy Liu Kang został zamordowany Raiden próbował przekonać starszych bogów, aby powstrzymać martwe przymierze. Niestety bogowie odmówili Raidenowi gdyż przymierze nie było aż takim zagrożeniem dla wymiaru ludzkiego. Zdenerwowany zrezygnował z tytułu starszego boga i wraz z bohaterami Earthrealm powstrzymać Shang Tsung'a i Quan Chi. Gdy Czarownicy zabili wszystkich wojowników Raiden wyzwał ich do walki Mortal Kombat. Niestety został pokonany. Nieprzytomny przegapił pojedynek czarowników o władzę. Ocknął się gdy Shang Tsung i Quan chi walczyli z Onagą. Raiden wiedząc że go nie powstrzymają, bóg gromu postanowił się poświęcić niszcząc pałac Tsunga, jednak Onaga przeżył.

Mortal Kombat: Deception Edytuj

Po samobójczym ataku na Onagę jego boska esencja zmaterializowała się ponownie w Earthrealm. W skutek tego jego ziemska powłoka została skorumpowana. Wściekły na nieudolność ludzkich wojowników postanawia uratować ziemię śmiercią i torturami. Gdy Shujinko pokonał Onagę , Raiden zaatakował zmęczonego starca. Po walce, Shujinko był bliski śmierci, a Raiden wyruszył w dalszą drogę, przy tym karząc ludzkich wojowników za ich czyny przeciw Ziemi.