FANDOM

Shinnok - jeden z głównych antagonistów w serii gier Mortal Kombat. Po raz pierwszy pojawił się w grze Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero, jednak dopiero w Mortal Kombat 4 został grywalną postacią.

Wygląd Edytuj

Shinnok był starszym bogiem, więc jest nieśmiertelny. Ma białą skórę i białe oczy. Nosi czerwoną czapkę z charakterystycznymi dwoma rogami (bądź zwykłą wysoką czapkę), czerwony strój, niebieską szatę i złotą klamrę.

Wygląd w MKX Edytuj

Shinnok ma dwa kostiumy. Pierwszy turniejowy przypomina Shinnoka z poprzednich części. Nosi złote naramienniki i części ubrania. Ma nałożone czerwone części szyi i czarne na rękach, a także szmaragdy, które w wariancie ,,manipulator" ma koloru czerwieni. Jego drugi, główny jest zupełnie odbiega od innych strojów. Czerwone części ma nałożone na głowie, która kończy się złotymi kolcami. Ubranie ma koloru czarno-granatowego. Złotych ozdób jest znacznie więcej. Wciąż posiada szmaragdy, które w wariancie ,,manipulator" zmieniają kolor z zieleni na czerwień.

Shinnok

Kostiumy Shinnoka w Mortal Kombat X

Mortal Kombat 4Edytuj

Został wypędzony do krainy Netherrealm za przestępstwa przeciwko jego dawnym braciom - starszym bogom. Z niewoli oswobodził go potężny mag Quan Chi, z którego jego pomocą udało się Shinnokowi zapanować nad krainą Edenia. Teraz z Edenii prowadzi ofensywę skierowaną w starszych bogów, a jego celem głównym jest zemsta na tym który ośmielił się go uwięzić. Imię jego huczy Shinnokowi przez cały czas w głowie - to Raiden.

Mortal Kombat ArmageddonEdytuj

Shinnok zaproponował Raidenowi rozejm w celu pomocy wykonania jego planów. Później został zaatakowany przez Li Mei, lecz został uratowany przez Tavena. Ten nie wiedział, że pomagał jego złemu bratu. Przegrał też z Johnny'm Cage'em. Dowodził siłami ciemności. Prawdopodobnie został zabity przez Raidena.

STYLE WALKI:

- Kuo Shou

- Kij z Amuleten

Mortal Kombat (2011) Edytuj

Występuje tylko pod koniec Trybu opowieści. Quan Chi komunikuje się z nim (pojawia się jako "hologram"), informując mu że Shao Kahn był głupcem, a także że ich plan idzie zgodnie z planem.

Mortal Kombat X Edytuj

W tej części staje się głównym antagonistą. W Trybie opowieści Quan Chi, wszyscy jego opętani wojownicy turnieju i potwory z Czeluści nacierają na Wymiar Ziemski. Kiedy Quan Chi dociera do jaskini Jin Sei, pojawia się Shinnok. Do jaskini docierają także odwieczny rywal Shinnoka - Raiden, jego przyjaciel Fujin, a także członkowie Sił Specjalnych - Johnny Cage, Sonya Blade i Kenshi. Shinnok używając swojego amuletu próbuje spaczyć Raidena, lecz dzięki szybkiej reakcji Johnny'ego Cage'a, który natychmiast pokonuje upadłego boga, "kopnął" amulet w stronę Raidena, a ten, używając jego mocy, zamyka go w amulecie, a jego słudzy uciekają. Shinnok przegrał.

25 lat później amulet, w którym był uwięziony upadły bóg, był w posiadaniu Mileeny (dzięki podmienieniu przez Kano), która używała jego mocy w swojej buntowniczej walki przeciw nowemu imperatorowi Kotal Kahnowi. Moc amuletu pozwalała zadawać ciężkie obrażenia, lecz używanie było zbyt trudne do opanowania i zadawało rany użytkownikowi. Amuletu poszukiwali zarówno Siły Specjalne i Raiden, jak i Quan Chi i jego pomioty, z zamiarem uwolnienia swojego pana.

Po pewnym czasie, gdy obozowisko buntowników Mileeny zostało zaatakowane przez Cassie Cage i D'Vorah, zdobyły one amulet i przekazały go Kotal Kahnowi, który zresztą też poszukiwał amuletu, oszukając przy tym Siły Specjalne. Kiedy D'Vorah, wraz z dwoma Osh-Tekk transportowała w skrzyni amulet, zaatakowała obu wojowników i próbowała oddać amulet Quan Chinowi. Po ofensywie Sił Specjalnych na Czeluści i pojmaniu Quan Chi, D'Vorah przybyła do obozu, gdzie Hanzo Hasashi wykonywał egzekucje na swojemu dawnemu panu. D'Vorah jednak rzuciła amulet w ręce Quan Chi i wypowiadając zaklęcie przed śmiercią, uwalnia Shinnoka. Shinnok pokonuje Sonye, Kenshiego i Johnny'ego, czego tego ostatniego porywa za uwięzienie go w amulecie. Gdy upadły bóg dociera do Jin Sei likwiduje Raidena swoją demoniczną dłonią. T

toczy pojedynek z Cassie Cage, uprzednio spaczając Jin Sei. Po przemianie - dzięki amuletowi - zostaje pokonany przez Cassie, a potem zostaje odmiei pojmany przez Siły specjalne. Zostaje jednak zabity przez Raidena, co pokazuje końcowy moment.